Než začnete něco zkoušet

Všechny články, které zde najdete, píši s nejlepším vědomím a svědomím za účelem pomoci úplným začátečníkům proniknout do tajů jógy. Přesto ale mějte vždy na paměti, že jsme každý jiný a to, co je pro jednoho příjemné uvolnění může druhému způsobovat bolesti! Na prvním místě je VŽDY vaše tělo a vaše možnosti, teprve potom je to ostatní. Takže pokud vám bude kterákoli část nepříjemná, nedělejte ji a raději se poraďte s odborníkem!
I když se józe věnuji poměrně intenzivně jak teorií tak praxí, pořád jsem jen osmnáctiletá holka a ne žádný odborník.

Rozhovor s Katkou a jejím synem s Downovým syndromem


Ahoj! Vítám vás u dalšího rozhovoru! Tentokrát jsem vyzpovídala svou známou Katku a jejího syna Lukáška. Katka i její manžel jsou naši rodinní známí, takže je všechny znám od svého narození. Nebýt Katky, pravděpodobně bych se k józe nikdy nedostala, nebo možná dostala, ale rozhodně bych si ji neoblíbila tak rychle. Lukášek je o pár měsíců starší než já, ale bohužel trpí Downovým syndromem. To ovšem nic nemění na tom, že je to moc milý a hodný kluk.
Věřím, že jejich příběh třeba inspiruje někoho s podobnou diagnózou, aby jógu taky zkusili.

(Odpovědi za Lukáška psala samozřejmě Katka)

1. Jak dlouho jógu děláš a jaké styly preferuješ?
  • Katka: Teď asi 6 let, ale už kdysi (asi před 20 lety) jsem chodila na jógu, dokonce i do vysokého stupně těhotenství.
  • Lukášek: Asi 2 roky chodím s mamkou na jógu pro zdravá záda.
2. Co tě k józe přivedlo? Byla to "láska na první ásanu", nebo jsi tomu musel/a dát čas?
  • Katka: Jóga mě vždycky přitahovala, ale také mám ráda i rychlé formy cvičení. Vzhledem k tomu, že jsem tuhý typ člověka, ze začátku jsem se dlouho trápila, než jsem se propracovala k určitému "pohodlí". Pak už jsem nedokázala přestat...
  • Lukášek: Přivedly mě k ní mamka s kamarádkou. Ze začátku mě to úplně nebavilo, někdy jsem na lekci i usnul. Ale postupně se mi tam začalo líbit a teď už se tam vždy moc těším.
3. Věnuješ se i její teorii, nebo si vystačíš s praxí?
  • Katka: Obojí, ale teorii jen málo, spíše z nedostatku času...
  • Lukášek: Jen praxi.
4. Myslíš si, že je někdo, pro koho jóga opravdu není vhodná?
  • Katka: Nenapadá mě člověk, kterému by jóga mohla uškodit. Jóga je o respektu k vlastnímu tělu, takže pokud tuto zásadu dodržujeme, je nám jóga prospěšná.
  • Lukášek: Nedokážu odpovědět.
5. Dá se říct, že ti jóga změnila život? Jestli ano, jak?
  • Katka: Určitě, zklidnění, pochopení, vyrovnání se s některými problémy. Fyzicky zmírnění problémů se zády a zlepšení pružnosti.
  • Lukášek: Určitě na sobě pociťuji změny k lepšímu, posílily se mi svaly, zlepšuje se rovnováha a koordinace. Zkouším pracovat s dechem. Jsem šťastný, že mám kolem sebe lidi, které potkáváme na cvičení, kteří mě vítají a mají mě rádi. Určitě má cvičení vliv i na mé sebevědomí.

A za sebe můžu říct, že Lukášek je takový miláček nás všech na lekci...

Komentáře

Oblíbené příspěvky